skip to Main Content

För dig som är hyresgäst

Vårt löfte om pålitlighet, långsiktighet och goda relationer gäller förstås också dig som är hyresgäst. Har du frågor eller funderingar så hör av dig till oss. Behöver du göra en felanmälan så logga in i hyresgästportalen nedan, om det inte är något akut förstås. Då ringer du jouren. Välkommen.

Felanmälan & frågor om din lägenhet

Har det uppstått ett fel i din lägenhet som inte är akut? Eller behöver du ställa en fråga till oss kopplat till ditt boende?

Logga in i vår hyresgästportal

Om det finns beaktansvärda skäl till att du inte kan sköta felanmälningar digitalt – t ex om du saknar tillgång till smartphone eller dator, hör istället av dig till oss på 031-724 80 00 eller via e-post till kundservice.bostader@fop.se.

Akuta fel kvällar, nätter och helger – exempelvis en pågående vattenläcka, strömavbrott eller ytterdörr som inte går att låsa:

Ring jouren endast vid akuta ärenden utanför kontorstid.

Vanliga frågor och svar

Här finns svar på vanliga frågor i avseende boende i våra lägenheter. Hittar ni inte svar på er fråga är ni välkomna att kontakta vår kundservice.

Frågor & svar

Vår uthyrningspolicy

Syftet med vår uthyrningspolicy är att ge en tydlig bild av våra övergripande principer för uthyrning av lägenheter till både interna och externa målgrupper, samt för byte och andrahandsuthyrning.

Uthyrningspolicy