skip to Main Content

Felanmälan & frågor om din lägenhet

Har det uppstått ett fel i din lägenhet som inte är akut? Eller behöver du ställa en fråga till oss kopplat till ditt boende?

Logga in i vår hyresgästportal

Om det finns beaktansvärda skäl till att du inte kan sköta felanmälningar via hyresgästportalen – hör istället av dig till oss på 031-724 80 00 eller via e-post till kundservice.bostader@fop.se.

  • Akuta fel som uppstår under kontorstid? – exempelvis en pågående vattenläcka, strömavbrott eller ytterdörr som inte går att låsa? Ring 031-724 80 00
  • Akuta fel som uppstår kvällar, nätter och helger ? Ring jouren på telefon: 031-761 00 30
  • Störningar? Ring Securitas Trygghetsjour/störningsjour. Dygnet runt, telefon: 010 470 51 05.

Vanliga frågor & svar

När ska hyran vara betald? Hur går ett lägenhetsbyte till? Hur lång uppsägningstid har jag? Klicka här för svar på de absolut vanligaste frågorna.

Frågor & svar

Vår uthyrningspolicy

F O Petersons uthyrningspolicy beskriver bolagets övergripande principer för uthyrning, lägenhetsbyte och andrahandsuthyrning.

Uthyrningspolicy